Ha ezt mind HR-es nyelvre fordítjuk, és megvizsgáljuk, milyen a "nagyszerű ember" egy szervezetben, a következő néhány fontos tulajdonságot sorolhatjuk fel:
1. Legyen csapatjátékos - alapvető, hiszen a csapattal közös céljai vannak, és tisztelettel, nyitottan kell a többi emberhez hozzáállnia, enélkül nem lesznek közös sikereik.
2. A helyes dolgot, a megfelelő megoldást tekintse fontosnak, és ne azt bizonygassa, kinek van igaza. Különösen egyet nem értés esetén kell objektívnek maradni, és a dolog fontosságára, és a helyzet megoldására törekedni ahelyett, hogy a maga igazát hangsúlyozza.
3. Az előbbivel némileg összefügg az is, hogy a szervezeti nagyság egyik ismérve a céltudatosság. Mindenképpen erény, ha emberünk eredményeket szeretne elérni, és a fontossági sorrendet betartva a valóban fontos dolgokkal foglalkoznak, amelyek esetleg személyes előremenetelüket is segítik.
4. A nagyszerű emberek felelősséget vállalnak tetteikért, és nem szégyellnek learatni a babérokat sem, ha pozitív eredményei lesznek törekvéseiknek.
5. Nem utolsó sorban szeretnének vagy szeretnek a vállalatnál dolgozni. Képesek kialakítani az egészséges egyensúlyt a vállalati és a magánélet között, viszont szívesen vesz részt kollégákkal is munkaidőn túl különböző eseményeken, és szívesen vesz részt a vállalati rendezvényeken.
Ezek csak az általános kritériumok, a szervezethez való tartozást erősítik. Mindemellett természetesen a szakmai megfelelés, és számos egyéb, a konkrét munkahelyzethez és pozícióhoz kötődő feltételeknek is meg kell felelni. Bármilyen értékes és jó embert talál az ember, ha a leendő vezetője nem hisz benne, nem érdemes felvenni őt. A szervezetbe illeszkedés sok esetben a szimpátián, és kevésbé egzakt feltételeken múlik.