Innováció és inspiráció a meglévő munkatársakkal három lépésben
Ha tudjuk, mi motiválja
az embereket egy földrajzi régióban, meghatározott demográfiai jellemzők
alapján, akkor ennek megfelelően tudjuk a vállalat stratégiáját formálni, a
munkaköröket átgondolni, az ösztönző rendszereket kialakítani, és a szervezeti értékeket
megerősíteni.
Mi a
három fő motiváló tényező a nagyvállalatok körében?
Nr 1. Készségek: A vállalat segíti az embereket a
készségeik fejlődésében. Nem csupán abban, ami a munkájuk elvégzéséhez fontos, hanem
ami a személyes fejlődésüket is támogatja.
Amikor kihívást jelentő célokat
kapnak a munkatársak, akkor azt érzik, hogy a vállalat hisz a bennük rejlő
képességekben. A dolgozók így a cég
jövőjét alakítják az elköteleződésük és a teljesítményük által. Büszkeség
számukra, hogy a napi kihívások során folyamatosan tanulnak, és eredményeket
hoznak a cégnek. Még a leginkább rutinból végezhető területeken is, ha az
embereknek nehéz feladatokkal kell megküzdeni, a megfelelő eszközökkel és támogatással
a feladatokat gyorsabban, okosabban és jobban oldják meg.
Nr 2. Közösség: Hozzon létre a vállalat közösségeket,
az egyéniségek tiszteletben tartásával. A közösségi szolidaritás az egész
embert a felszínre hozza, amivel túllép a felszínes megfelelni akaráson, hogy
megtudja, a többi embernek mi fontos igazán. Bátorítsa az embereket, hogy megosszák
a munkatársaikkal a privát érdeklődési
területüket. Adjon folyamatosan lehetőséget arra, hogy a szervezet más területein dolgozó
emberekkel is találkozzanak, és jobban megismerjék egymást.
Nr 3: Küldetés: A fő célok
ismétlése és megerősítése nagyon fontos ahhoz, hogy a munkavállalók értsék a
munkájuk értékét, és hangsúlyt kapjon az emberek napi munkájának pozitív
hatása. Ha a munkavállalók tisztában vannak azzal, hogy a cégük terméke vagy a
szolgáltatása hogyan járul hozzá a világ jobbá válásához, az segíteni fogja az
embereket a prioritások felállításában és a döntéseikben. A napi beszélgetések nyomán
pedig a küldetés és a célok hétköznapi feladatokként nyernek értelmet.
Az elkötelezett emberek, akik
teljes erőbedobással végzik a munkát, olyan innovációra és kreativitásra
képesek a munkájukban, amelynek eredményei a vállalat eredményeit javítják, és akár világot is megváltoztathatják majd
egyszer.
További információért keressen
bennünket: info@humanexcellence.hu
Forrás: Harvard Business Review