A munkateljesítmény javítása – néhány meglepő módszer, ami mindenkinek hasznára válhat

A mai zaklatott, nyüzsgő, információval terhelt világ nem teremt jó munkafeltételeket, és nem feltétlenül hozza ki az emberekből a maximumot a munkahelyükön. Mit lehet tenni, hogy a munkatársak magas teljesítményt nyújtsanak, függetlenül a munkájuk jellegétől? 


Sandra Bond Chapman, a texasi egyetem kognitív neurológusa arra bátorít mindenkit, hogy az agykutatások eredményeire alapozva az alábbi hét tanácsot fogadja meg, melyekkel jelentősen növelheti szellemi kapacitását, munkateljesítményét és tanulási képességét.
  • Egyszerre csak egy dologgal foglalkozz! A multitasking nem létező fogalom – egyszerre csak egy dologgal tudunk mélységében és érdemben foglalkozni. Legfeljebb sorba tudjuk állítani, ha több feladatot kell elvégeznünk, ami azonban megnöveli a stresszt, így tovább rontja a teljesítményt. Ha azonban egy dologra fordítjuk teljes figyelmünket, akkor pontosabb és gyorsabb munkát végzünk, és az újító készségünket is javítja, mintha a multitasking csapdájában csak a befejezetlen feladatok számát növelnénk.
  • Csökkentsd az információt!  Az információval elborított embereknek gondosan kell szelektálniuk, és csak azzal foglalkozniuk, ami valóban értékes információt és tudást ad számukra. A magasan teljesítő, hatékonyan működő emberek kizárják saját munkájukból a felesleges információt és a zavaró hatásokat, így könnyen tudnak koncentrálni a megoldandó feladatra.
  • A figyelmet elterelő dolgokat zárd ki a munkából! Kutatások szerint átlagosan 3 percenként zavar meg bennünket valami a munkában. Bonyolítja a helyzetet, hogy szinte vágyunk is a megszakításra, egyesek szinte függővé válnak a beérkező e-mailek, üzenetek, új bejegyzések ellenőrzésétől. Érdemes a telefont lehalkítani, csak egy képernyőt használni, becsukni az ajtót és üresen hagyni az íróasztalt – csak az legyen elérhető és szem előtt, amivel dolgozunk.
  • Gondolkozz nagyban! Ne vessz el az apró részletekben, ha valamit meg kell oldani, inkább vizsgáld felülről a problémát, teljes valójában, így egészen más szempontok szerint tudod értékelni. Ha minden egyes részletén gondolkozni kell, és részmegoldásokat keresni, nem lesz hatékony a problémamegoldás, és ismét az információs káosz csapdájában találjuk magunkat.
  • A fontos dolgokra szánj több energiát! A napi munkaórákat és az energiádat úgy oszd be, hogy a fontos és nagy horderejű dolgokat oldd meg és valósítsd meg, míg a kevésbé jelentősekre csak minimum figyelmet szánj. Legyen napi feladatlistád prioritásokkal, és legyen egyértelmű, mi az, amit feltétlenül meg kell csinálni még aznap, és mi az, ami még várhat.  A fontosakra egyenként szánj időt, és csak azzal foglalkozz egy időben - az 1. pont alapján.
  • Újíts! Változtass a napi rutinon, ami az agy egészségére és a munkateljesítményre egyaránt jó hatással van. Új megközelítés, más sorrend, új dolgok tanulása egyaránt javítják a teljesítményt.
  • Motiváld önmagad! Foglalkozz olyan dolgokkal, amiket szeretsz és szívesen csinálsz! Ha munkaidőn kívül vagy akár munkaidőben is számodra fontos és jelentőségteljes dolgokkal foglalkozol, az nagyban javítja a teljesítményt és növeli a tanulás sebességét.

A fenti hét téma alkalmazásával drámai teljesítménynövekedés, kisebb stressz és több öröm lesz a munkánkban. A vállalati HR nagy lehetősége, hogy kognitív képességeiben fejlessze a vezetőket és a munkatársakat, és olyan vállalati kultúrát építsen, amely erősíti a teljesítménynövelő szokásokat, és  természetessé váljon az ilyen rutinokra épülő működés.

További információ: www.humanexcellence.hu
Hiba történt a modul működésében