A jövő szakmája: a HR

A vállalatok tehetséges, értékes munkatársakat akarnak, akikkel a vállalatuk eredményesebbé válik.  Ha megtalálták és felvették a megfelelő embereket, utána képzik, ösztönzik, motiválják őket különféle HR programok segítségével, amelyeket HR informatikai rendszerek (HRIS) támogatnak. Ismerve a HR dokumentációs igényét pl. a teljesítményértékelés során, elképzelhetjük, milyen nagy adatmennyiség mozog, változik egy-egy esemény során. Ezeket az adatokat megfelelően kell tárolni, védeni és alkalom adtán bizonyos struktúrában megjeleníteni.


A munkaerő és a vállalatok növekvő agilitása megkívánja az adatok praktikus hozzáférését, könnyű kezelését. Ez a legfőbb indok, amiért sok vállalat azt tervezi, hogy újabb HR technológiai megoldásba invesztál.

Miért tervezik a cégek, hogy korszerű informatikai megoldást alkalmazzanak a HR-en? 

  1. A régi HRIS alkalmazások már legtöbb helyen elavultak, vagy nehezen kezelhetőek.
  2. A felhő alapú HRIS alkalmazások is nagy választékban elérhetőek, vagyis csak a szoftver használati jogát vásárolja meg a cég a szolgáltatással, nem bonyolódik évekig tartó ERP-bevezetésbe, változáskezelésbe, évenkénti szoftverfrissítésekbe, nem kell saját informatikusokat alkalmaznia, sem saját IT infrastruktúrát felépíteni a HRIS-hez.
  3. Az új HRIS-ek felhasználói felületei praktikusak, akár mobilon is elérhetők, könnyű őket használni, és így nem vesz el sok időt egy-egy művelet elvégzése.
  4. Sok különböző HRIS alkalmazás egyidejű használata helyett csupán egyet kell használni, és minden adat a helyére kerül egy központi adatbázisban.
  5. A vállalatok számára elérhetővé válnak a Big Data elemzések, melyek stratégiai döntéseket tudnak támogatni.
  6. A felhőalapú technológia gyors beszállító-váltást tesz lehetővé. Nem kell többé elköteleződni egy szoftver mellett, ha jobb vagy olcsóbb másik szolgáltatót talál a vállalat, azonnal cserélni tud. Tud a felhőalapú HRIS mellé profi HR szolgáltatást vásárolni, amellyel akár teljes egészében is kiválthatja a belső HR létszámot.
  7. A munkavállalók és a tehetségek kérdése a vállalatvezetők legégetőbb témaköre.  A munkavállalók részvételével a vállalatból a legtöbbet kell kihozni, és velük kell az egyre növekvő kihívásokat elérni. Ehhez folyton elérhető, releváns információ kell a teljesítményről, és a tendenciákról. 

Mi a legfőbb oka a változásoknak? 

Bár a munkavállalók jelentik a legnagyobb operatív költséget a vállalatok többségénél, a rájuk fordított minden egyes forint busás megtérülést hozhat megfelelő HR programokkal, az üzleti teljesítményt javító megoldásokkal. Ezek a megoldások már mind elérhetők a különféle HR BPO (Business Process Outsourcing, üzleti folyamat kiszervezés) havidíjas szolgáltatások révén. Ha egy cég házon belül szeretné tartani a HR-t, neki sem kell lemondani a magas színvonalú, korszerű HR lehetőségekről, mert a HR programok egyszeri átalakítása is meghozhatja a kívánt eredményt. Ebben az esetben a belső HR szolgáltatás kerül magasabb szintre, és a HR munkatársak képzése biztosítja, hogy jó kezekbe kerüljenek a megújult HR folyamatok.  
A HRIS eszközöket már nem elsősorban azért veszik meg a vállaltok, hogy a HR hatékonyságát növeljék. Ma a cégek olyan rendszereket akarnak, amelyek a munkatársak segítik őket a stratégiájuk elérésében a megfelelő munkatársak gyors megtalálásával, eredményes motiválásával, és a teljesítményük folyamatos javításával.
A vállalatok készek invesztálni ebbe a pénzcsináló eszközbe, mert az IT alkalmazások készítői a HR BPO szolgáltatókkal együtt folyamatosan biztosítják háttértámogatás innovációját.

Az alábbi elemzés azt mutatja, hogy a vállalatvezetők legfőbb kihívásai a HR-hez köthetők. Az emberi tőke és a működési kiválóság egyaránt a javuló HR megoldásokkal érhetők el.


 Forrás: Forbes
Ha érdekli a téma, további információért írjon nekünk az info@humanexcellence.hu e-címre.