Elkötelezett munkavállalók - tényleg, csak ennyi kell hozzá?

A munkavállalók lojalitása, kitartása, odaadó szakmai munkája, pozitív hozzáállása adja vállalatok legfőbb erejét. Bármi is a cég profilja, a lendületet és az eredményt az emberek adják hozzá. Ezért nem mindegy, hogy a dolgozók milyen elkötelezetten és elégedetten végzik a munkájukat. A Harvard Business Review átfogó felmérése közép- és nagyvállalatok körében zajlott, de az eredmény mérettől függetlenül érvényes a cégekre és az ott dolgozó emberekre.

Mi motiválja leginkább a munkavállalókat?

1. Legyen szakmai kapcsolat a vezetőikkel.
2. Dolgozhassanak önállóan.
3. Változatos és érdekes legyen a munka.
4. Lássák a munkájuk értelmét és eredményét.

És ami leginkább elveszi a kedvüket:

1. Ha felülről "belenyúlnak" a munkájukba feleslegesen
2. Nem kapnak elég információt
3 Nem tudják, miért végzik a munkájukat, egyáltalán, miért létezik a munkakörük
4. Nem kapnak kellő információt a munkájuk elvégzéséhez, nincs kapcsolatuk a vállalat többi részével 

Amit már ma meg tud tenni bármilyen vállalat vezetője: odamegy a munkavállalókhoz, beszélget velük,megkérdezi a tapasztalatukat és hogy milyen további információra van szükségük a munka elvégzéséhez. Ezt formálisan, rendszeres találkozókon is meg lehet ejteni, ahol a vállalat vezetői tájékoztatják a dolgozókat a vállalati eredményekről, a tervekhez képest hogyan állnak, és fórumot kezdeményeznek az ötletek, javaslatok begyűjtésére.
Hiba történt a modul működésében